| Kursnamn | Alla valfria CEQ-behandlade kurser |
| Kurskod | LTH002 |
| Läsår | 200607 |
| Kursen slutade i läsperiod | VT_LP1 |
| Program | MÄN, Samtliga LTH-program |
| Antal enkätsvar | 464 |
| Antal män som svarat | 464 |
| Antal kvinnor som svarat | 0 |
| ||||||||||||||||||||||||
Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet.
| Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Skala | Poäng | StdAvv |
|---|---|---|
| God undervisning | +16 | 42.9 |
| Tydliga mål | +13 | 45.8 |
| Förståelseinriktad examination | +30 | 41.3 |
| Lämplig arbetsbelastning | +22 | 42.0 |
| Allmänna färdigheter | +10 | 37.5 |
| Enskild fråga: | ||
| Kursen känns angelägen för min utbildning | +47 | 50.9 |
| God undervisning | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Tydliga mål | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Förståelseinriktad examination | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Lämplig arbetsbelastning | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||
| Allmänna färdigheter | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Fråga | poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 3 | Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa | +15* | 53.6 |
| 7 | Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer | -0* | 59.8 |
| 15 | Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen | +22* | 51.5 |
| 18 | Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt | -4* | 57.0 |
| 19 | Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting | +25* | 52.3 |
| 21 | Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant | +36* | 51.5 |
| Fråga | poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 1 | Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete | +15* | 52.6 |
| 6 | Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs | +10* | 56.6 |
| 13 | Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen | -17* | 55.8 |
| 25 | Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna | +8* | 53.3 |
| Fråga | poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 8 | Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen | -26* | 59.2 |
| 12 | Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått | -41* | 53.0 |
| 16 | Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på | +25* | 51.3 |
| 20 | Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta | -27* | 53.1 |
| Fråga | poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 4 | Arbetsbördan har varit alltför tung | -15 | 51.3 |
| 14 | Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig | +30* | 47.5 |
| 22 | Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen | -18 | 52.5 |
| 24 | Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt | -23 | 54.8 |
| Fråga | poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 2 | Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning | +28* | 49.1 |
| 5 | Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande | +14* | 50.3 |
| 9 | Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp | +7* | 60.6 |
| 10 | Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem | +22* | 49.6 |
| 11 | Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt | -8* | 58.1 |
| 23 | Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete | -1* | 51.8 |