| Kursnamn | Alla valfria CEQ-behandlade kurser |
| Kurskod | LTH002 |
| Läsår | 2005 |
| Kursen slutade i läsperiod | HT_LP2 |
| Program | Alla MÄN (civ.ing. + branding. + ind.des. + h-ing.) |
| Antal enkätsvar | 911 |
| Antal män som svarat | 911 |
| Antal kvinnor som svarat | 0 |
| ||||||||||||||||||||||||
Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet.
| Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Skala | Poäng | StdAvv |
|---|---|---|
| God undervisning | +16 | 40.4 |
| Tydliga mål | +16 | 48.0 |
| Förståelseinriktad examination | +33 | 40.8 |
| Lämplig arbetsbelastning | +18 | 51.5 |
| Allmänna färdigheter | +4 | 41.3 |
| Enskild fråga: | ||
| Kursen känns angelägen för min utbildning | +50 | 52.9 |
| God undervisning | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Tydliga mål | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Förståelseinriktad examination | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Lämplig arbetsbelastning | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||
| Allmänna färdigheter | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Fråga | poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 3 | Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa | +17* | 54.4 |
| 7 | Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer | -9* | 57.1 |
| 15 | Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen | +20* | 54.4 |
| 18 | Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt | -5* | 54.2 |
| 19 | Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting | +31* | 56.1 |
| 21 | Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant | +41* | 53.0 |
| Fråga | poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 1 | Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete | +20* | 54.1 |
| 6 | Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs | +14* | 58.4 |
| 13 | Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen | -22* | 58.2 |
| 25 | Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna | +10* | 54.4 |
| Fråga | poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 8 | Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen | -32* | 59.6 |
| 12 | Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått | -42* | 52.6 |
| 16 | Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på | +25* | 56.3 |
| 20 | Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta | -32* | 52.0 |
| Fråga | poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 4 | Arbetsbördan har varit alltför tung | -17 | 59.0 |
| 14 | Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig | +23* | 55.4 |
| 22 | Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen | -16 | 61.9 |
| 24 | Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt | -16* | 63.8 |
| Fråga | poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 2 | Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning | +22* | 59.1 |
| 5 | Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande | +11* | 53.2 |
| 9 | Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp | -4* | 66.7 |
| 10 | Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem | +14* | 55.0 |
| 11 | Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt | -13* | 59.2 |
| 23 | Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete | -3* | 53.8 |