Arbetsrapport CEQ, LTH002

Basfakta

KursnamnAlla valfria CEQ-behandlade kurser
KurskodLTH002                       
Läsår2005
Kursen slutade i läsperiodHT_LP1
ProgramAlla KVINNOR (civ.ing. + branding. + ind.des. + h-ing.)
Antal enkätsvar176
Antal män som svarat0
Antal kvinnor som svarat176
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningenAntalAndel
0 % 0 0 %
20 % 2 1 %
40 % 7 4 %
60 % 15 9 %
80 % 51 29 %
100 % 93 53 %

Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet.

Sammanfattande värdering

Fördelning av svar på frågan:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"
SvarAntalAndel
-1005 3 %
-509 5 %
+043 24 %
+5073 41 %
+10044 25 %

Missnöjda (<0) 14 8 %
Neutrala (0) 43 24 %
Nöjda (>0)117 66 %

Medelpoäng+41
Standardavvikelse (StdAvv)48.4

 

Skalor

Sammanfattning

SkalaPoängStdAvv
God undervisning+1636.5
Tydliga mål +444.6
Förståelseinriktad examination+4038.2
Lämplig arbetsbelastning+1144.1
Allmänna färdigheter+1528.9
Enskild fråga:
Kursen känns angelägen för min utbildning+5747.6

 

Skillnad mellan kategorier

God undervisning
Kursens poäng+16

Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Tydliga mål
Kursens poäng +4

Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Förståelseinriktad examination
Kursens poäng+40

Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Lämplig arbetsbelastning
Kursens poäng+11

Ingen statistiskt signifikant skillnad funnen   
Allmänna färdigheter
Kursens poäng+15

Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda

Frågor

De frågor som är fetstilta är omvänt positiva.
En * efter frågans poäng innebär att det finns en statistiskt signifikant skillnad mellan grupperna missnöjda och nöjda

God undervisning (+16)

FrågapoängStdAvv

3Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa+24* 50.7
7Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer -9* 58.3
15Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen+22* 48.5
18Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt-13* 51.2
19Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting+28* 51.2
21Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant+42* 51.0

 

Tydliga mål ( +4)

FrågapoängStdAvv

1Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete +9* 51.2
6Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs +1* 53.6
13 Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen -5* 55.3
25Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna +3* 51.1

 

Förståelseinriktad examination (+40)

FrågapoängStdAvv

8 Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen -49  53.1
12 Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått -47  51.9
16Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på+40* 49.0
20 Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta -33  50.9

 

Lämplig arbetsbelastning (+11)

FrågapoängStdAvv

4 Arbetsbördan har varit alltför tung -8  49.5
14Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig+19  51.4
22 Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen -10  57.9
24 Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt -7  61.8

 

Allmänna färdigheter (+15)

FrågapoängStdAvv

2Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning+27* 46.8
5Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande+21* 41.1
9Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp+19  51.4
10Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem+21* 41.7
11Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt -5  56.1
23Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete +7  44.2