|
För alla frågor utom närvarofrågan kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
| ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fördelning av svar på fråga 26:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| God undervisning | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Tydliga mål | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Förståelseinriktad examination | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Lämplig arbetsbelastning | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Allmänna färdigheter | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
|---|---|---|---|
| 3. Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa | +21* |
|
|
| 7. Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer | -9* |
|
|
| 15. Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen | +23* |
|
|
| 18. Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt | -13* |
|
|
| 19. Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting | +32* |
|
|
| 21. Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant | +35* |
|
|
| Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
|---|---|---|---|
| 1. Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete | +21* |
|
|
| 6. Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs | +15* |
|
|
| 13. Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen | -21* |
|
|
| 25. Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna | +7* |
|
|
| Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
|---|---|---|---|
| 8. Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen | -29* |
|
|
| 12. Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått | -43* |
|
|
| 16. Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på | +35* |
|
|
| 20. Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta | -38* |
|
|
| Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
|---|---|---|---|
| 4. Arbetsbördan har varit alltför tung | -9* |
|
|
| 14. Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig | +16* |
|
|
| 22. Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen | -9* |
|
|
| 24. Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt | -10* |
|
|
| Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
|---|---|---|---|
| 2. Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning | +34* |
|
|
| 5. Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande | +22* |
|
|
| 9. Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp | -6* |
|
|
| 10. Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem | +22* |
|
|
| 11. Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt | -15* |
|
|
| 23. Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete | +2* |
|
|