Arbetsrapport CEQ, LTH001

Basfakta

KursnamnAlla obligatoriska CEQ-behandlade kurser
KurskodLTH001                       
Läsår                                      200809
Kursen slutade i läsperiodHT_LP2
ProgramKVINNOR, Samtliga LTH-program
Antal enkätsvar 1457
Antal män som svarat0
Antal kvinnor som svarat1457

Sammanfattning av enkätsvar

För alla frågor utom närvarofrågan kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".

Närvaro vid undervisningen

Andel av undervisningenAntalAndel
0 % 4 0 %
20 % 15 1 %
40 % 20 1 %
60 % 68 5 %
80 % 321 22 %
100 % 959 66 %

 

Skalor & enskilda frågor

SkalaPoängStdAvv
God undervisning+11 49
Tydliga mål+11 49
Förståelseinriktad examination+44 40
Lämplig arbetsbelastning +1 49
Allmänna färdigheter +5 43
Enskilda frågor
Kursen känns angelägen för min utbildning+56 55
Överlag är jag nöjd med den här kursen+30 56

 

Fördelning av svar på fråga 26:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"

     
SvarAntalAndel

Missnöjda (<0)250 17 %
Neutrala (0)323 22 %
Nöjda (>0)864 59 %
Har ej besvarat frågan 20 1 %

Medelpoäng+30
Standardavvikelse (StdAvv) 56

Fördelning av svar på fråga 17:
"Kursen känns angelägen för min utbildning"

     
SvarAntalAndel

-10057 4 %
-5083 6 %
+0203 14 %
+50372 26 %
+100715 49 %

Medelpoäng+56
Standardavvikelse (StdAvv) 55

 

Sammanfattande skalor uppdelat efter nöjdhet

God undervisning
Kursens poäng+11

Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Tydliga mål
Kursens poäng+11

Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Förståelseinriktad examination
Kursens poäng+44

Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Lämplig arbetsbelastning
Kursens poäng +1

Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Allmänna färdigheter
Kursens poäng +5

Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda

Svar på respektive fråga

De frågor som är fetstilta är omvänt positiva.

En * efter frågans poäng innebär att det finns en statistiskt signifikant skillnad mellan grupperna missnöjda och nöjda

God undervisning (+11)

FrågaPoängFördelning av svar

3. Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa+19*
7. Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer-15*
15. Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen+16*
18. Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt-19*
19. Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting+28*
21. Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant+35*

 

Tydliga mål (+11)

FrågaPoängFördelning av svar

1. Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete+16*
6. Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs +8*
13. Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen -19*
25. Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna +2*

 

Förståelseinriktad examination (+44)

FrågaPoängFördelning av svar

8. Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen -42 
12. Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått -52*
16. Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på+36*
20. Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta -44*

 

Lämplig arbetsbelastning ( +1)

FrågaPoängFördelning av svar

4. Arbetsbördan har varit alltför tung -3*
14. Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig -0*
22. Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen -1*
24. Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt -2*

 

Allmänna färdigheter ( +5)

FrågaPoängFördelning av svar

2. Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning+31*
5. Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande+18*
9. Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp-16*
10. Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem+15*
11. Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt-25*
23. Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete +1*