| Kursnamn | Alla obligatoriska CEQ-behandlade kurser |
| Kurskod | LTH001 |
| Läsår | 2004 |
| Kursen slutade i läsperiod | HT_LP1 |
| Program | Alla (civ.ing. + branding.) |
| Antal enkätsvar | 3160 |
| Antal män som svarat | 2113 |
| Antal kvinnor som svarat | 963 |
| ||||||||||||||||||||||||
Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
| Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Skala | Poäng | StdAvv |
|---|---|---|
| God undervisning | +8 | 40.5 |
| Tydliga mål | +11 | 41.8 |
| Förståelseinriktad examination | +33 | 38.0 |
| Lämplig arbetsbelastning | +7 | 43.5 |
| Allmänna färdigheter | -1 | 34.5 |
| Enskild fråga: | ||
| Kursen känns angelägen för min utbildning | +45 | 53.8 |
| God undervisning | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Tydliga mål | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Förståelseinriktad examination | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Lämplig arbetsbelastning | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Allmänna färdigheter | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() | ||||||||||
| Fråga | Poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 3 | Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa | +16* | 52.6 |
| 7 | Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer | -21* | 56.7 |
| 15 | Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen | +19* | 54.0 |
| 18 | Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt | -23* | 53.7 |
| 19 | Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting | +25* | 57.9 |
| 21 | Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant | +30* | 55.5 |
| Fråga | Poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 1 | Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete | +16* | 51.3 |
| 6 | Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs | +11* | 54.3 |
| 13 | Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen | -21* | 53.1 |
| 25 | Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna | -2* | 52.2 |
| Fråga | Poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 8 | Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen | -27* | 57.9 |
| 12 | Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått | -43* | 51.3 |
| 16 | Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på | +32* | 50.1 |
| 20 | Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta | -31* | 51.3 |
| Fråga | Poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 4 | Arbetsbördan har varit alltför tung | -9* | 50.3 |
| 14 | Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig | +7* | 53.5 |
| 22 | Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen | -8* | 53.9 |
| 24 | Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt | -5* | 60.6 |
| Fråga | Poäng | StdAvv | |
|---|---|---|---|
| 2 | Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning | +26* | 51.2 |
| 5 | Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande | +15* | 48.0 |
| 9 | Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp | -17* | 61.1 |
| 10 | Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem | +9* | 48.4 |
| 11 | Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt | -33* | 55.9 |
| 23 | Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete | -6* | 49.2 |