Arbetsrapport CEQ, LTH000

Basfakta

KursAlla CEQ-behandlade kurser
KurskodLTH000
Läsår2004
Kursen slutade i läsperiodVT_LP1
ProgramAlla KVINNOR (civ.ing. + branding.)
Antal enkätsvar 703
Antal män som svarat0
Antal kvinnor som svarat703
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningenAntalAndel
0 %1 0 %
20 %20 3 %
40 %37 5 %
60 %64 9 %
80 %237 34 %
100 %329 47 %

Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".

Sammanfattande värdering

Fördelning av svar på frågan:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"
SvarAntalAndel
-10043 6 %
-5084 12 %
+0140 20 %
+50253 36 %
+100180 26 %

Missnöjda (<0)127 18 %
Neutrala (0)140 20 %
Nöjda (>0)433 62 %

Medelpoäng+32
Standardavvikelse (StdAvv)58.2

Skalor

Sammanfattning

SkalaPoängStdAvv
God undervisning +748.9
Tydliga mål +548.5
Förståelseinriktad examination+3841.1
Lämplig arbetsbelastning -147.5
Allmänna färdigheter +238.2
Enskild fråga:
Kursen känns angelägen för min utbildning+5451.3

Skillnad mellan kategorier

God undervisning
Kursens poäng +7

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Tydliga mål
Kursens poäng +5

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Förståelseinriktad examination
Kursens poäng+38

Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Lämplig arbetsbelastning
Kursens poäng -1

Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Allmänna färdigheter
Kursens poäng +2

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda

Frågor

De frågor som är fetstilta är omvänt positiva.
En * efter frågans poäng innebär att det finns en signifikant skillnad mellan grupperna missnöjda och nöjda

God undervisning ( +7)

FrågaPoängStdAvv

3Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa+14*85.5
7Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer-19*62.2
15Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen+16*59.4
18Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt-24*57.0
19Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting+19*63.5
21Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant+36*68.6

Tydliga mål ( +5)

FrågaPoängStdAvv

1Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete +7*53.7
6Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs +2*79.5
13Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen-13*58.9
25Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna -3*57.7

Förståelseinriktad examination (+38)

FrågaPoängStdAvv

8Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen-35 61.7
12Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått-48*53.0
16Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på+37*50.8
20Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta-32 53.9

Lämplig arbetsbelastning ( -1)

FrågaPoängStdAvv

4Arbetsbördan har varit alltför tung -2*52.3
14Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig -3*57.3
22Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen -3*79.4
24Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt +5*62.8

Allmänna färdigheter ( +2)

FrågaPoängStdAvv

2Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning+21*56.8
5Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande+12*80.2
9Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp -9*61.7
10Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem +9*68.0
11Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt-17*62.6
23Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete -5*50.5