Arbetsrapport CEQ, LTH000

Basfakta

KursAlla CEQ-behandlade kurser
KurskodLTH000
Läsår2003_HT
Kursen slutade i läsperiodLP2
ProgramAlla KVINNOR (civ.ing. + branding.)
Antal enkätsvar 1031
Antal män som svarat0
Antal kvinnor som svarat1031
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningenAntalAndel
0 %4 0 %
20 %25 2 %
40 %34 3 %
60 %65 6 %
80 %323 31 %
100 %570 55 %

Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".

Sammanfattande värdering

Fördelning av svar på frågan:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"
SvarAntalAndel
-10041 4 %
-50107 10 %
+0249 24 %
+50359 35 %
+100271 26 %

Missnöjda (<0)148 14 %
Neutrala (0)249 24 %
Nöjda (>0)630 61 %

Medelpoäng+35

Skalor

Sammanfattning

SkalaPoäng
God undervisning +8
Tydliga mål+12
Förståelseinriktad examination+41
Lämplig arbetsbelastning -2
Allmänna färdigheter +4
Enskild fråga:
Kursen känns angelägen för min utbildning+47

Skillnad mellan kategorier

God undervisning
Kursens poäng +8

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Tydliga mål
Kursens poäng+12

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Förståelseinriktad examination
Kursens poäng+41

Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Lämplig arbetsbelastning
Kursens poäng -2

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Allmänna färdigheter
Kursens poäng +4

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda

Frågor

De frågor som är fetstilta är omvänt positiva.
En * efter frågans poäng innebär att det finns en signifikant skillnad mellan grupperna missnöjda och nöjda

God undervisning ( +8)

FrågaPoäng

3Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa+21*
7Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer-25*
15Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen+20*
18Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt-32*
19Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting+28*
21Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant+33*

Tydliga mål (+12)

FrågaPoäng

1Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete+19*
6Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs +9*
13Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen-21*
25Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna +1*

Förståelseinriktad examination (+41)

FrågaPoäng

8Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen-36 
12Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått-52*
16Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på+40*
20Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta-34*

Lämplig arbetsbelastning ( -2)

FrågaPoäng

4Arbetsbördan har varit alltför tung -4*
14Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig -4*
22Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen +1*
24Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt +6*

Allmäna färdigheter ( +4)

FrågaPoäng

2Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning+32*
5Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande+19*
9Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp -8*
10Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem+11*
11Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt-29*
23Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete -3*