Arbetsrapport CEQ, LTH000

Basfakta

KursAlla CEQ-behandlade kurser
KurskodLTH000
Läsår2003_HT
Kursen slutade i läsperiodLP2
ProgramAlla (civ.ing. + branding.)
Antal enkätsvar 3836
Antal män som svarat2756
Antal kvinnor som svarat1031
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningenAntalAndel
0 %48 1 %
20 %148 4 %
40 %207 5 %
60 %445 12 %
80 %1243 32 %
100 %1681 44 %

Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".

Sammanfattande värdering

Fördelning av svar på frågan:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"
SvarAntalAndel
-100178 5 %
-50412 11 %
+0907 24 %
+501440 38 %
+100862 22 %

Missnöjda (<0)590 15 %
Neutrala (0)907 24 %
Nöjda (>0)2302 60 %

Medelpoäng+32
Män+31
Kvinnor+35

Skalor

Sammanfattning

SkalaPoäng
God undervisning +7
Tydliga mål+13
Förståelseinriktad examination+36
Lämplig arbetsbelastning +7
Allmänna färdigheter +1
Enskild fråga:
Kursen känns angelägen för min utbildning+42

Skillnad mellan kategorier

God undervisning
Kursens poäng +7

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Tydliga mål
Kursens poäng+13

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Förståelseinriktad examination
Kursens poäng+36

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Lämplig arbetsbelastning
Kursens poäng +7

Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Allmänna färdigheter
Kursens poäng +1

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda

Frågor

De frågor som är fetstilta är omvänt positiva.
En * efter frågans poäng innebär att det finns en signifikant skillnad mellan grupperna missnöjda och nöjda

God undervisning ( +7)

FrågaPoäng

3Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa+16*
7Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer-23*
15Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen+19*
18Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt-28*
19Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting+28*
21Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant+31*

Tydliga mål (+13)

FrågaPoäng

1Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete+18*
6Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs+13*
13Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen-23*
25Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna -3*

Förståelseinriktad examination (+36)

FrågaPoäng

8Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen-33*
12Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått-45*
16Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på+33*
20Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta-35*

Lämplig arbetsbelastning ( +7)

FrågaPoäng

4Arbetsbördan har varit alltför tung -9*
14Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig +7*
22Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen -8*
24Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt -3*

Allmäna färdigheter ( +1)

FrågaPoäng

2Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning+29*
5Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande+17*
9Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp-15*
10Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem+10*
11Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt-28*
23Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete -7*