| Kurs | Alla CEQ-behandlade kurser |
| Kurskod | LTH000 |
| Läsår | 2003_HT |
| Kursen slutade i läsperiod | LP1 |
| Program | Alla (civ.ing. + branding.) |
| Antal enkätsvar | 3156 |
| Antal män som svarat | 2199 |
| Antal kvinnor som svarat | 928 |
| ||||||||||||||||||||||||
Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
| Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Skala | Poäng | |
|---|---|---|
| God undervisning | +0 | |
| Tydliga mål | +9 | |
| Förståelseinriktad examination | +32 | |
| Lämplig arbetsbelastning | +6 | |
| Allmänna färdigheter | -8 | |
| Enskild fråga: | ||
| Kursen känns angelägen för min utbildning | +38 |
| God undervisning | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ![]() | ||||||||||
| Tydliga mål | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ![]() | ||||||||||
| Förståelseinriktad examination | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ![]() | ||||||||||
| Lämplig arbetsbelastning | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ![]() | ||||||||||
| Allmänna färdigheter | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ![]() | ||||||||||
| Fråga | Poäng | ||
|---|---|---|---|
| 3 | Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa | +14* | |
| 7 | Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer | -39* | |
| 15 | Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen | +16* | |
| 18 | Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt | -41* | |
| 19 | Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting | +24* | |
| 21 | Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant | +25* | |
| Fråga | Poäng | ||
|---|---|---|---|
| 1 | Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete | +16* | |
| 6 | Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs | +8* | |
| 13 | Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen | -21* | |
| 25 | Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna | -9* | |
| Fråga | Poäng | ||
|---|---|---|---|
| 8 | Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen | -25* | |
| 12 | Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått | -43* | |
| 16 | Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på | +32* | |
| 20 | Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta | -29* | |
| Fråga | Poäng | ||
|---|---|---|---|
| 4 | Arbetsbördan har varit alltför tung | -9* | |
| 14 | Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig | +5* | |
| 22 | Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen | -10* | |
| 24 | Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt | -2* | |
| Fråga | Poäng | ||
|---|---|---|---|
| 2 | Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning | +21* | |
| 5 | Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande | +11* | |
| 9 | Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp | -28* | |
| 10 | Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem | -2* | |
| 11 | Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt | -40* | |
| 23 | Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete | -13* | |