Slutrapport kursutvärdering, EDAA55

Basfakta

KursnamnProgrammeringsteknik
KurskodEDAA55   Kursplan
Högskolepoäng9.0
Läsår202122
Kursen slutade i läsperiodVT_LP2
Programsamtliga
Antal registrerade på kursen204
Antal godkända/andel av registrerade     179 / 88 %
Antal enkätsvar/svarsfrekvens85 / 42 %
Antal män som svarat53
Antal kvinnor som svarat30
Arbetstid enligt läro- och timplaner
Föreläsningar    48 h
Övningar    0 h
Laborationer    32 h
Handledd tid    0 h
Självstudietid    160 h

Sammanfattning av enkätsvar

På alla frågor utom den om närvaro kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".

Närvaro vid undervisningen

Andel av undervisningenAntalAndel
0-30 %11 13 %
30-70 %27 32 %
70-100 %47 55 %

Skalor & enskilda frågor

SkalaPoängStdAvv
God undervisning+8223
Tydliga mål+7728
Förståelseinriktad examination+7724
Lämplig arbetsbelastning+6439
Enskilda frågor
Kursen känns angelägen för min utbildning+9324
Överlag är jag nöjd med den här kursen+9615
Stapeldiagram över skalor, kursens angelägenhet och total nöjdhet


Fördelning av svar på fråga 26:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"

     Fördelningsdiagram över fråga 26
 AntalAndel

Missnöjda (<0) 0 0 %
Neutrala (0) 1 1 %
Nöjda (>0) 84 99 %
Har ej besvarat
frågan
0 0 %

Medelpoäng+96
Standardavvikelse (StdAvv)15
Män+95
Kvinnor+100
     

Fördelning av svar på fråga 17:
"Kursen känns angelägen för min utbildning"

     Fördelningsdiagram över fråga 17

Medelpoäng+93
Standardavvikelse (StdAvv)24

Kommentarer

Studierådets kommentarer

Studierådets kommentarer finns i rapporterna för specifika program

Kurslärarens kommenterer

I år fick vi äntligen komma tillbaka till campus. Kursen började på distans i januari, men halvvägs flyttade vi tillbaka till LTH:s lokaler igen. Det var möjligen lite ovant, men fantastiskt roligt: kursen handlar i hög grad om studenternas eget problemlösningsarbete, och vi har bättre möjligheter att stötta och handleda detta på campus. Nästan allt blir lättare på plats.

Inte allt gick på räls, förstås. Den andra läsperiodens föreläsningar var inte särskild välbesökta, kanske delvis beroende på allt befintligt distansmaterial, och köerna till resurstiderna var tidvis längre än jag kan önska. 2022 års studenter föredrog (i högre grad än sina föregångare) att redovisa laborationer i förväg, på resurstiderna. Jag lutar åt att detta fenomen var knutet till just denna extraordinära kursomgång, men kommer förstås att hålla ett öga på kölängderna 2023.

På det hela taget gick kursen, inklusive den digitala tentan, mycket bra. Det är helt klart att studenternas kontinuerliga arbete har lönat sig. Många fritextkommentarer är mycket positiva, och måtten för både nöjdhet och relevans ligger högt. Jag blir överlycklig av att läsa arbetsrapporterna – tack!

Programledarens kommentarer

Programledarens kommentarer finns i rapporterna för specifika program

CEQ-enkäten fylldes i

Webbenkäter har använts på denna kurs.