Slutrapport kursutvärdering, MTTN40
Basfakta
Kursnamn | Förpackningsteknik och utveckling |
Kurskod | MTTN40
Kursplan |
Högskolepoäng | 7.5 |
Läsår | 202122 |
Kursen slutade i läsperiod | HT_LP1 |
Program | samtliga |
Antal registrerade på kursen | 48 |
Antal godkända/andel av registrerade | 47 / 98 % |
Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 39 / 81 % |
Antal män som svarat | 18 |
Antal kvinnor som svarat | 21 |
|
Arbetstid enligt läro- och timplaner
Föreläsningar | 40 h |
Övningar | 28 h |
Laborationer | 20 h |
Handledd tid | 0 h |
Självstudietid | 112 h |
| |
Sammanfattning av enkätsvar
På alla frågor utom den om närvaro kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningen | Antal | Andel |
0-30 % | 0 | 0 % |
30-70 % | 6 | 15 % |
70-100 % | 31 | 79 % |
Skalor & enskilda frågor
Skala | Poäng | StdAvv |
God undervisning | +38 | 36 |
Tydliga mål | +20 | 44 |
Förståelseinriktad examination | +30 | 37 |
Lämplig arbetsbelastning | +11 | 41 |
Enskilda frågor | | |
Kursen känns angelägen för min utbildning | +35 | 60 |
Överlag är jag nöjd med den här kursen | +36 | 49 |
|
|
Fördelning av svar på fråga 26: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Antal | Andel |
|
Missnöjda (<0) | 4 | 10 % |
Neutrala (0) | 13 | 33 % |
Nöjda (>0) | 22 | 56 % |
Har ej besvarat frågan | 0 | 0 % |
|
Medelpoäng | +36 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 49 |
| Män | +33 |
| Kvinnor | +38 |
|
|
|
Fördelning av svar på fråga 17: "Kursen känns angelägen för min utbildning"
|
Medelpoäng | +35 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 60 |
|
|
Kommentarer
Kursrepresentantens kommentarer
Kommentarer har ej inkommet före utsatt tid
Kurslärarens kommenterer
Based on the CEQ results we conclude the following:
Best parts of the course:
• Projects with companies
• Guest lectures
•Getting feedback during course (in project)
Comment by course responsible: Based on the CEQ results we will keep the project part of the course, keep the high share of guest lectures and the peer feedback seminars.
Parts of the course that need improvement:
• Decrease number of assignments
• Decrease workload in course
• Improve/clarify Canvas structure
• Remove assignment deadlines directly after the weekend
To address the weaknesses of the course, we have planned to:
• Evaluate the use of a new Canvas structure
• Evaluate how number of individual assignments can be decreased
•Schedule peer review seminars on Tuesdays or Wednesdays instead of Mondays (to not require work at the weekend)
CEQ-enkäten fylldes i
På projektredovisningen