Slutrapport kursutvärdering, FMSF80
Basfakta
| Kursnamn | Matematisk statistik, allmän kurs |
| Kurskod | FMSF80
Kursplan |
| Högskolepoäng | 9.0 |
| Läsår | 202021 |
| Kursen slutade i läsperiod | HT_LP2 |
| Program | samtliga |
| Antal registrerade på kursen | 147 |
| Antal godkända/andel av registrerade | 130 / 88 % |
| Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 41 / 28 % |
| Antal män som svarat | 22 |
| Antal kvinnor som svarat | 16 |
|
Arbetstid enligt läro- och timplaner
| Föreläsningar | 36 h |
| Övningar | 28 h |
| Laborationer | 6 h |
| Handledd tid | 2 h |
| Självstudietid | 170 h |
| |
Sammanfattning av enkätsvar
På alla frågor utom den om närvaro kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Närvaro vid undervisningen
| Andel av undervisningen | Antal | Andel |
| 0-30 % | 3 | 7 % |
| 30-70 % | 6 | 15 % |
| 70-100 % | 31 | 76 % |
Skalor & enskilda frågor
| Skala | Poäng | StdAvv |
| God undervisning | +27 | 48 |
| Tydliga mål | +31 | 46 |
| Förståelseinriktad examination | +47 | 42 |
| Lämplig arbetsbelastning | +32 | 39 |
| Enskilda frågor | | |
| Kursen känns angelägen för min utbildning | +75 | 41 |
| Överlag är jag nöjd med den här kursen | +54 | 51 |
|
|
Fördelning av svar på fråga 26: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| | Antal | Andel |
|
| Missnöjda (<0) | 3 | 7 % |
| Neutrala (0) | 7 | 17 % |
| Nöjda (>0) | 30 | 73 % |
Har ej besvarat frågan | 1 | 2 % |
|
| Medelpoäng | +54 |
| Standardavvikelse (StdAvv) | 51 |
| Män | +67 |
| Kvinnor | +41 |
|
|
|
Fördelning av svar på fråga 17: "Kursen känns angelägen för min utbildning"
|
| Medelpoäng | +75 |
| Standardavvikelse (StdAvv) | 41 |
|
|
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Studierådets kommentarer finns i rapporterna för specifika program
Kurslärarens kommenterer
Kursen har gått bra överlag och studenterna är nöjda. Problem med matlab kunskaper på laborationer och projekt för I-studenterna kommer minska nästa år när I läser programmeringen i årskurs 1. Planen är att återanvända det inspelade materialet vid framtida kursomgångar och ha mer flipped-classroom under föreläsningar.
Tentamen fungerade relativt väl för att vara en distanstenta, men blev mer omfattande än tänk. Vi kommer justera omfattningen på del 1 till omtentaperioden i april för att försöka komma tillrätta med det.
Till nästa år kommer kursen läsas samtidigt av Pi2, I2 och F2, vilket innebär betydligt fler studenter.
Programledarens kommentarer
Programledarens kommentarer finns i rapporterna för specifika program
CEQ-enkäten fylldes i
Webbenkäter har använts på denna kurs.