Slutrapport kursutvärdering, MTTN50
Basfakta
Kursnamn | Livsmedels- och förpackningsinnovation, projekt |
Kurskod | MTTN50
Kursplan |
Högskolepoäng | 7.5 |
Läsår | 201920 |
Kursen slutade i läsperiod | HT_LP1 |
Program | samtliga (MFIP) |
Antal registrerade på kursen | 7 |
Antal godkända/andel av registrerade | 7 / 100 % |
Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 7 / 100 % |
Antal män som svarat | 1 |
Antal kvinnor som svarat | 6 |
|
Arbetstid enligt läro- och timplaner
Föreläsningar | 20 h |
Övningar | 60 h |
Laborationer | 0 h |
Handledd tid | 0 h |
Självstudietid | 120 h |
| |
Sammanfattning av enkätsvar
På alla frågor utom den om närvaro kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningen | Antal | Andel |
0-30 % | 0 | 0 % |
30-70 % | 0 | 0 % |
70-100 % | 7 | 100 % |
Skalor & enskilda frågor
Skala | Poäng | StdAvv |
God undervisning | +79 | 21 |
Tydliga mål | +34 | 50 |
Förståelseinriktad examination | +77 | 11 |
Lämplig arbetsbelastning | +58 | 27 |
Enskilda frågor | | |
Kursen känns angelägen för min utbildning | +93 | 19 |
Överlag är jag nöjd med den här kursen | +71 | 27 |
|
|
Fördelning av svar på fråga 26: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Antal | Andel |
|
Missnöjda (<0) | 0 | 0 % |
Neutrala (0) | 0 | 0 % |
Nöjda (>0) | 7 | 100 % |
Har ej besvarat frågan | 0 | 0 % |
|
Medelpoäng | +71 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 27 |
|
|
|
Fördelning av svar på fråga 17: "Kursen känns angelägen för min utbildning"
|
Medelpoäng | +93 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 19 |
|
|
Kommentarer
Studierådets kommentarer
The student found the course interesting and relevant for the education. They appreciated the freedom in the course. They think that some explanation could be better made and sometimes the sessions where too long.
Kurslärarens kommenterer
We are thankful for all the comments of the students and we are glad to hear that there is generally positive feedback on the course. From their feedback, based on the CEQ results as well as an open discussion with some student representatives from the course, we have decided to retain the elements of the course that have worked so far, such as the structure of the group projects, the innovation process we follow, the use of UN SDGs as a project starting point, the hands-on exercises and activities done in class, regular peer evaluation (“feedforward”) sessions with the other student groups, and relevant guest lectures. However, there are some suggested changes for the next term. Peer evaluation sessions should be better organized so that students are mixed more evenly and they do not give feedback to the same groups every time. We could also give more industrial case examples during the lectures in class so that the students can better relate the theoretical concepts with real-life examples. As for the UN SDGs, we will add more goals that the groups can choose from, or at least change the chosen goals from the previous year, to have greater variety. Lastly, in order for the students to get a better understanding of the standard of work expected, we could show examples of students’ output from the previous years. This can help them understand how previous groups have gone through the innovation process and come up with their final projects.
Programledarens kommentarer
Kommentarer har ej inkommet före utsatt tid
CEQ-enkäten fylldes i
on the day of final presentations