Slutrapport kursutvärdering, EDAA50

Basfakta

KursnamnProgrammeringsteknik
KurskodEDAA50   Kursplan
Högskolepoäng7.5
Läsår201819
Kursen slutade i läsperiodVT_LP2
Programsamtliga
Antal registrerade på kursen87
Antal godkända/andel av registrerade     56 / 64 %
Antal enkätsvar/svarsfrekvens35 / 40 %
Antal män som svarat11
Antal kvinnor som svarat21
Arbetstid enligt läro- och timplaner
Föreläsningar    42 h
Övningar    0 h
Laborationer    24 h
Handledd tid    0 h
Självstudietid    130 h

Sammanfattning av enkätsvar

På alla frågor utom den om närvaro kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".

Närvaro vid undervisningen

Andel av undervisningenAntalAndel
0-30 %0 0 %
30-70 %5 14 %
70-100 %27 77 %

Skalor & enskilda frågor

SkalaPoängStdAvv
God undervisning+8221
Tydliga mål+7331
Förståelseinriktad examination+8424
Lämplig arbetsbelastning+5735
Enskilda frågor
Kursen känns angelägen för min utbildning+8134
Överlag är jag nöjd med den här kursen+9318
Stapeldiagram över skalor, kursens angelägenhet och total nöjdhet


Fördelning av svar på fråga 26:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"

     Fördelningsdiagram över fråga 26
 AntalAndel

Missnöjda (<0) 0 0 %
Neutrala (0) 0 0 %
Nöjda (>0) 35 100 %
Har ej besvarat
frågan
0 0 %

Medelpoäng+93
Standardavvikelse (StdAvv)18
Män+91
Kvinnor+93
     

Fördelning av svar på fråga 17:
"Kursen känns angelägen för min utbildning"

     Fördelningsdiagram över fråga 17

Medelpoäng+81
Standardavvikelse (StdAvv)34

Kommentarer

Studierådets kommentarer

Studierådets kommentarer finns i rapporterna för specifika program

Kurslärarens kommenterer

Vårens kursomgång har flutit på bra, och CEQ-rapporten är värmande läsning. Jag lyfter på hatten (om jag hade någon) och konstaterar att studenternas entusiasm resulterat i flitigt programmerande och ett utmärkt tentamensresultat. Det är givetvis kul att det arbete vi lägger ner uppskattas och har effekt, och det är mycket stimulerande att arbeta med så entusiastiska studenter.

Programmering är ett ämne där studenternas förkunskaper skiljer sig åt, och därför är det kul att studenter såväl med som utan förkunskaper presterat mycket väl på kursen. Genomströmningen har varit god, väl i linje med tidigare årgångar. Möjligen har nybörjarstudenterna presterat ännu lite fler överbetyg än tidigare.

Det nya inslaget i år var de automaträttade Moodle-övningarna. Några fritextkommentarer visar på viss frustration, eftersom felmeddelandena i Moodle inte alltid varit särdeles pedagogiska. Ändå är jag övertygad om att övningarna inspirerat studenterna att jobba med ämnet utanför laborationerna. På det hela taget vill jag se Moodle-övningarna som ett lyckat inslag, men jag tar till mig av kommentarerna, och ska undersöka om några av exemplen kan stuvas om inför 2020.

Jag tackar 2019 års gäng för en kanonkul vårtermin ihop, och ser fram emot januari 2020!

Programledarens kommentarer

Programledarens kommentarer finns i rapporterna för specifika program

CEQ-enkäten fylldes i

Webbenkäter har använts på denna kurs.