Slutrapport kursutvärdering, MTTN35
Basfakta
Kursnamn | Förpackningslogistik |
Kurskod | MTTN35
Kursplan |
Högskolepoäng | 7.5 |
Läsår | 201617 |
Kursen slutade i läsperiod | HT_LP2 |
Program | samtliga (MFIP) |
Antal registrerade på kursen | 22 |
Antal godkända/andel av registrerade | 18 / 82 % |
Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 20 / 91 % |
Antal män som svarat | 7 |
Antal kvinnor som svarat | 13 |
|
Arbetstid enligt läro- och timplaner
Föreläsningar | 50 h |
Övningar | 100 h |
Laborationer | 0 h |
Handledd tid | 0 h |
Självstudietid | 50 h |
| |
Sammanfattning av enkätsvar
På alla frågor utom den om närvaro kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningen | Antal | Andel |
0-30 % | 0 | 0 % |
30-70 % | 1 | 5 % |
70-100 % | 17 | 85 % |
Skalor & enskilda frågor
Skala | Poäng | StdAvv |
God undervisning | +56 | 35 |
Tydliga mål | +38 | 45 |
Förståelseinriktad examination | +31 | 45 |
Lämplig arbetsbelastning | +9 | 55 |
Enskilda frågor | | |
Kursen känns angelägen för min utbildning | +70 | 50 |
Överlag är jag nöjd med den här kursen | +70 | 38 |
|
|
Fördelning av svar på fråga 26: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Antal | Andel |
|
Missnöjda (<0) | 1 | 5 % |
Neutrala (0) | 0 | 0 % |
Nöjda (>0) | 19 | 95 % |
Har ej besvarat frågan | 0 | 0 % |
|
Medelpoäng | +70 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 38 |
| Män | +71 |
| Kvinnor | +69 |
|
|
|
Fördelning av svar på fråga 17: "Kursen känns angelägen för min utbildning"
|
Medelpoäng | +70 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 50 |
|
|
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Studenterna är nöjda med kursen. Gästföreläsningarna är väldigt uppskattade, bra med insyn i företag så att studenter redan nu får bild över vilka möjligheter och svårigheter som finns i verkligheten. Att få tillämpa sina kunskaper är också något som uppskattas.
Finns problem i informationsutbytet mellan lärare och studenter. Ny info kom ut kort innan deadline till exempel. Studenterna svårt att veta vad de ska förvänta sig av projektet och tentamen.
Kurslärarens kommenterer
Kommentarer har ej inkommet före utsatt tid
Programledarens kommentarer
Kommentarer har ej inkommet före utsatt tid
CEQ-enkäten fylldes i
Denna uppgift har ej fyllts i.