Slutrapport kursutvärdering, MTTN50
Basfakta
Kursnamn | Livsmedels- och förpackningsinnovation, projekt |
Kurskod | MTTN50
Kursplan |
Högskolepoäng | 7.5 |
Läsår | 201516 |
Kursen slutade i läsperiod | HT_LP2 |
Program | samtliga (MFIP) |
Antal registrerade på kursen | 6 |
Antal godkända/andel av registrerade | 6 / 100 % |
Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 6 / 100 % |
Antal män som svarat | 1 |
Antal kvinnor som svarat | 5 |
|
Arbetstid enligt läro- och timplaner
Föreläsningar | 20 h |
Övningar | 60 h |
Laborationer | 0 h |
Handledd tid | 0 h |
Självstudietid | 120 h |
| |
Sammanfattning av enkätsvar
På alla frågor utom den om närvaro kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningen | Antal | Andel |
0-30 % | 0 | 0 % |
30-70 % | 1 | 17 % |
70-100 % | 5 | 83 % |
Skalor & enskilda frågor
Skala | Poäng | StdAvv |
God undervisning | +60 | 28 |
Tydliga mål | +17 | 44 |
Förståelseinriktad examination | +50 | 44 |
Lämplig arbetsbelastning | +43 | 49 |
Enskilda frågor | | |
Kursen känns angelägen för min utbildning | +92 | 20 |
Överlag är jag nöjd med den här kursen | +42 | 38 |
|
|
Fördelning av svar på fråga 26: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Antal | Andel |
|
Missnöjda (<0) | 0 | 0 % |
Neutrala (0) | 2 | 33 % |
Nöjda (>0) | 4 | 67 % |
Har ej besvarat frågan | 0 | 0 % |
|
Medelpoäng | +42 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 38 |
|
|
|
Fördelning av svar på fråga 17: "Kursen känns angelägen för min utbildning"
|
Medelpoäng | +92 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 20 |
|
|
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Studenterna verkar generellt sett vara nöjda med kursen.
Kursen har gett nya perspektiv för studenterna om innovation i livsmedel och förpackningsindustrin.
Aktiviteterna såsom workshop i kursen har varit uppskattade liksom det fria flödet av idéer och tillgång på studiematerial.
Dock efterfrågas det lite mer struktur på kursen och det var inte alltid självklart vad som förväntades av studenterna. Uppföljning med feedback under projektets gång skulle kunna vara en lösning.
Alla staplar är väldigt positiva vilket är något att ta med sig och det tyder på att kursen har fungerat bra.
Kurslärarens kommenterer
Thank you for the valuable comments!
We are glad that there was a positive and open response to the "design thinking mindset" and innovation process that we had in the course. All the students, even though it was a small class, were motivated in tackling the innovation challenges. More importantly, it is reassuring to know that the students have reflected on the value of the course, and how important it is to have a different perspective of innovation from other approaches and methodologies.
There was a student that commented "I felt the extent of my learning was greater than the sum of the project we did." This is a very helpful insight and what we will try to improve next year is that the structure of the project deliverables should better reflect the learning outcomes expected from the student. For instance, we are proposing to divide the course examination into two parts: an individual, personal reflection paper and a group paper about the innovation project.
Programledarens kommentarer
Kommentarer har ej inkommet före utsatt tid
CEQ-enkäten fylldes i
Denna uppgift har ej fyllts i.