Slutrapport kursutvärdering, MTTN50
Basfakta
Kursnamn | Livsmedels- och förpackningsinnovation, projekt |
Kurskod | MTTN50
Kursplan |
Högskolepoäng | 7.5 |
Läsår | 201314 |
Kursen slutade i läsperiod | HT_LP2 |
Program | samtliga (MFIP) |
Antal registrerade på kursen | 7 |
Antal godkända/andel av registrerade | 7 / 100 % |
Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 7 / 100 % |
Antal män som svarat | 4 |
Antal kvinnor som svarat | 3 |
|
Arbetstid enligt läro- och timplaner
Föreläsningar | 20 h |
Övningar | 60 h |
Laborationer | 0 h |
Handledd tid | 0 h |
Självstudietid | 120 h |
| |
Sammanfattning av enkätsvar
På alla frågor utom den om närvaro kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningen | Antal | Andel |
0-30 % | 0 | 0 % |
30-70 % | 0 | 0 % |
70-100 % | 7 | 100 % |
Skalor & enskilda frågor
Skala | Poäng | StdAvv |
God undervisning | +95 | 9 |
Tydliga mål | +54 | 50 |
Förståelseinriktad examination | +71 | 20 |
Lämplig arbetsbelastning | +65 | 28 |
Enskilda frågor | | |
Kursen känns angelägen för min utbildning | +93 | 19 |
Överlag är jag nöjd med den här kursen | +93 | 19 |
|
|
Fördelning av svar på fråga 26: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Antal | Andel |
|
Missnöjda (<0) | 0 | 0 % |
Neutrala (0) | 0 | 0 % |
Nöjda (>0) | 7 | 100 % |
Har ej besvarat frågan | 0 | 0 % |
|
Medelpoäng | +93 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 19 |
|
|
|
Fördelning av svar på fråga 17: "Kursen känns angelägen för min utbildning"
|
Medelpoäng | +93 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 19 |
|
|
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Kursen Livsmedels- och förpackningsinnovation, projekt har helt klart varit en väldigt uppskattad kurs hos studenterna som läst den. Den upplevs väldigt relevant för utbildningen i stort, och skapar kunskaper som studenterna tror de kommer ha stor nytta av i sitt kommande arbetsliv. Några saker som hyllas lite extra är verklighetsbaserade exempel, samt gästföreläsarna som gav en god bild av hur ett kommande arbetsliv kan se ut. Kursen har enligt studenterna uppmuntrat och förbättrat deras sätt att tänka annorlunda, på ett positivt sätt. Bland annat genom att skapa förståelse för ett problem innan man angriper det och försöker formulera lösningar.
Det verkar generellt inte finnas mycket studenterna vill förändra med kursen, men några småsaker som nämns som förslag på förbättringar är bland annat att tydligare beskriva vad som förväntas under examinationen. Ett annat förslag är att ett studiebesök hos ett innovativt företag hade varit uppskattat, för att ges möjligheten till att studera deras arbetsgång.
Kurslärarens kommenterer
Tack för era värdefulla kommentarer! Det som jag framför allt kommer att tydliggöra inför nästa år är förväntningar och riktlinjer för såväl slutpresentation som skriftlig rapport. Jag gillar tanken med "gäster" som kan ge återkoppling på era projekt och ska undersöka detta. Slutligen ska jag fundera på hur vi eventuellt kan förlänga eller fördjupa själva behovsanalysdelen så att de praktiska övningarna kopplar tydligare till projekten.
---
Thank you for your valuable comments! What I primarily will clarify for next year are the expectations and guidelines for both the final presentation and the written report. I like the idea of having "guests" that can give feedback on your projects and I will look into this. Finally, I will think about how to possibly extend or deepen the needfinding part of the course so that the practical exercises are better aligned with the projects.
Programledarens kommentarer
Kommentarer har ej inkommet före utsatt tid
CEQ-enkäten fylldes i
Vid sista kurstillfället (presentationer). / At the final session (presentations).