Slutrapport kursutvärdering, MTTN35
Basfakta
Kursnamn | Förpackningslogistik |
Kurskod | MTTN35
Kursplan |
Högskolepoäng | 7.5 |
Läsår | 201314 |
Kursen slutade i läsperiod | HT_LP2 |
Program | samtliga (MFIP) |
Antal registrerade på kursen | 49 |
Antal godkända/andel av registrerade | 32 / 65 % |
Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 33 / 67 % |
Antal män som svarat | 18 |
Antal kvinnor som svarat | 15 |
|
Arbetstid enligt läro- och timplaner
Föreläsningar | 42 h |
Övningar | 28 h |
Laborationer | 0 h |
Handledd tid | 40 h |
Självstudietid | 90 h |
| |
Sammanfattning av enkätsvar
På alla frågor utom den om närvaro kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningen | Antal | Andel |
0-30 % | 1 | 3 % |
30-70 % | 10 | 30 % |
70-100 % | 22 | 67 % |
Skalor & enskilda frågor
Skala | Poäng | StdAvv |
God undervisning | +48 | 22 |
Tydliga mål | +43 | 21 |
Förståelseinriktad examination | +42 | 28 |
Lämplig arbetsbelastning | +24 | 37 |
Enskilda frågor | | |
Kursen känns angelägen för min utbildning | +50 | 40 |
Överlag är jag nöjd med den här kursen | +52 | 32 |
|
|
Fördelning av svar på fråga 26: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Antal | Andel |
|
Missnöjda (<0) | 0 | 0 % |
Neutrala (0) | 6 | 18 % |
Nöjda (>0) | 27 | 82 % |
Har ej besvarat frågan | 0 | 0 % |
|
Medelpoäng | +52 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 32 |
| Män | +44 |
| Kvinnor | +60 |
|
|
|
Fördelning av svar på fråga 17: "Kursen känns angelägen för min utbildning"
|
Medelpoäng | +50 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 40 |
|
|
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Kommentarer har ej inkommit före utsatt tid
Kurslärarens kommenterer
I am glad to see that the students seem to appreciate the course. All the question areas have very positive evaluations. The course evaluations for this course have a positive track record since several years back, but still changes are made annually as there is always room for improvements. The main changes made for 2013 were to include more lectures related to the theory of packaging logistics as this was indicated in the previous evaluation. Based on the current course evaluation and discussions with students, this seems to be positively perceived among the students. Thus, these lectures will be kept in the course next year. Furthermore, since the design and structure of the project and the feedback seminars are appreciated among the students this will also be kept with minor updates. Most students seem to rank the guest lecturers high, but there were a minor concern that they are slightly overlapping. Some overlaps are unavoidable, but I will clarify the instructions given to the guest lecturers in the next year. To develop the course further, I intend to make some activities more interactive. In particular, I aim to replace a traditional lecture with a real world case about packaging logistics (the course has many interactive activities including one case currently). Furthermore, there has been wishes from students to have more than one lecture related to a software called Cape Pack. I will consider adding a minor task to solve with Cape Pack, but then some other part of the course has to be reduced.
Programledarens kommentarer
Kommentarer har ej inkommet före utsatt tid
CEQ-enkäten fylldes i
Denna uppgift har ej fyllts i.