Slutrapport kursutvärdering, MTTN40
Basfakta
Kursnamn | Förpackningsteknik och utveckling |
Kurskod | MTTN40
Kursplan |
Högskolepoäng | 7.5 |
Läsår | 201314 |
Kursen slutade i läsperiod | HT_LP1 |
Program | samtliga (MFIP) |
Antal registrerade på kursen | 73 |
Antal godkända/andel av registrerade | 60 / 82 % |
Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 61 / 84 % |
Antal män som svarat | 23 |
Antal kvinnor som svarat | 37 |
|
Arbetstid enligt läro- och timplaner
Föreläsningar | 40 h |
Övningar | 28 h |
Laborationer | 20 h |
Handledd tid | 0 h |
Självstudietid | 112 h |
| |
Sammanfattning av enkätsvar
På alla frågor utom den om närvaro kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningen | Antal | Andel |
0-30 % | 3 | 5 % |
30-70 % | 13 | 21 % |
70-100 % | 37 | 61 % |
Skalor & enskilda frågor
Skala | Poäng | StdAvv |
God undervisning | +6 | 49 |
Tydliga mål | -13 | 57 |
Förståelseinriktad examination | +20 | 41 |
Lämplig arbetsbelastning | +22 | 45 |
Enskilda frågor | | |
Kursen känns angelägen för min utbildning | +23 | 63 |
Överlag är jag nöjd med den här kursen | +13 | 65 |
|
|
Fördelning av svar på fråga 26: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Antal | Andel |
|
Missnöjda (<0) | 18 | 30 % |
Neutrala (0) | 10 | 16 % |
Nöjda (>0) | 32 | 52 % |
Har ej besvarat frågan | 1 | 2 % |
|
Medelpoäng | +13 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 65 |
| Män | +2 |
| Kvinnor | +22 |
|
|
|
Fördelning av svar på fråga 17: "Kursen känns angelägen för min utbildning"
|
Medelpoäng | +23 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 63 |
|
|
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Kommentarer har ej inkommit före utsatt tid
Kurslärarens kommenterer
- The evaluation clearly shows that the project work in collaboration with industry is the most important part of the course for the students. We will evaluate if we can increase the share of the project work on the total course grade.
- We will increase the interaction between supervisors and students to support the students more in fulfilling the requirements of the different project parts.
- Our ambition is to replace the 2 course books with 1 book and more research articles related to the different course topics.
- We will start each course part with an introduction lecture to give students an overview of that particular part.
Programledarens kommentarer
Kommentarer har ej inkommet före utsatt tid
CEQ-enkäten fylldes i
Contrary to previous years the CEQ was filled in directly after the exam which frustrated some students. This might be the reason why the evaluation results were lower this year compared to the last years when the CEQ was filled in before the exam.